Απόφαση για προκήρυξη 3ωρης στάσης εργασίας την Παρασκευή 15/5/2026
από 07.00 ως 10.00 π.μ των Εργατικών Κέντρων Νομού Κοζάνης & Πτολεμαΐδας- Εορδαίας
Τα πολλά και πολύ σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιοχή σε συνδυασμό με την παύση λειτουργίας των λιγνιτικών μονάδων, την έλλειψη επενδύσεων και την ανασφάλεια - αβεβαιότητα που δημιουργούν οι τρέχουσες εξελίξεις, επιτάσσουν και επιβάλλουν συντονισμό και συνεχή δραστηριοποίηση.
Τα Εργατικά Κέντρα Νομού Κοζάνης και Πτολεμαΐδας-Εορδαίας, ενώνουν τη φωνή τους με τη φωνή αντίδρασης - αντίστασης που εκφράζουν φορείς και πολίτες και στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε και προκηρύσσεται τρίωρη στάση εργασίας για την Παρασκευή (15/5/2026) από τις 07.00 ως τις 10.00 π.μ με αφορμή το κλείσιμο του ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου και τις αρνητικές επιπτώσεις στην περιοχή μας και όχι μόνο.
Καλούμε σε ΜΑΖΙΚΗ συμμετοχή στην παράσταση διαμαρτυρίας, στην πύλη του Αγίου Δημητρίου την Παρασκευή 15/5 κατά τις ώρες της 3ωρης στάσης εργασίας.
Η στάση εργασίας σύμφωνα με την ανακοινωση τους προκηρύσσεται προκειμένου να εξυπηρετηθούν οι εργαζόμενοι ώστε να
συμμετάσχουν στην εν λόγω στάση εργασίας που πραγματοποιείται με αφορμή το κλείσιμο του ΑΗΣ
Αγίου Δημητρίου και με τα κάτωθι αιτήματα:
1. Παράταση λειτουργίας των μονάδων της ΔΕΗ στη Δυτική Μακεδονία,
2. Διατήρηση του λιγνίτη στο ενεργειακό μείγμα της χώρας
3. Διασφάλιση της θερμικής ενέργειας για τις τηλεθερμάνσεις της περιοχής καθώς η απότομη
απολιγνιτοποίηση έχει σοβαρές κοινωνικοοικονομικές συνέπειες για την περιοχή και τους
εργαζομένους.
4. Χρονοδιάγραμμα διασύνδεσης ΣΥΘΥΑ με ΔΕΥΑΚ Κοζάνης
5. Ασφαλή τροφοδοσία πετρελαίου λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων και το αυξημένο κόστος
που διαμορφώνεται, για την λειτουργία της τηλεθέρμανσης .
6. Σύσταση Παρατηρητηρίου Απασχόλησης & Ανάπτυξης Δυτικής Μακεδονίας, προκειμένου να
διασφαλιστεί η παρακολούθηση των επιπτώσεων της μετάβασης και να ληφθούν τα αναγκαία
μέτρα στήριξης των εργαζομένων.
Καλούμε όλους τους εργαζόμενους να συμμετάσχουν δυναμικά στη στάση εργασίας και στη
διαμαρτυρία που θα πραγματοποιηθεί στην πύλη του Αγίου Δημητρίου κατά τις ώρες για τις οποίες
έχει προκηρυχθεί η στάση, διεκδικώντας το δικαίωμα στην ίδια την ύπαρξη της περιοχής, την εργασία
και στην ανάπτυξη
Με εκτίμηση
