- Λεπτομέρειες
- Πολιτική
Επιτρέψτε μου να ξεκινήσω με ένα ευχαριστώ. Και αυτό γιατί έχουμε πίσω μας έξι εξαιρετικά δύσκολους μήνες, στους οποίους εκ των πραγμάτων ένα μεγάλο μέρος της νομοθετικής δουλειάς που έγινε, από τη θέση του και εξαιτίας των δυσκολιών, το κουβάλησε το Υπουργείο Οικονομικών. Και σ’ αυτούς τους έξι μήνες η Κοινοβουλευτική Ομάδα όχι απλώς ανταποκρίθηκε, αλλά μας βοήθησε πάρα πολύ με τις παρατηρήσεις, τις ενστάσεις και τις διορθώσεις πάνω στα διάφορα νομοσχέδια, μέσα από τη συζήτηση που είχαμε. Και πρέπει να σας πω ότι χωρίς αυτή τη βοήθεια δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε εδώ που είμαστε σήμερα.
Νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουμε την κατάσταση. Όλοι εμείς εδώ μέσα, οι πολίτες έξω, ξέρουν την κρισιμότητα των στιγμών. Είναι στιγμές, χωρίς υπερβολές, εθνικής επιβίωσης. Όλοι ξέρουμε την κρισιμότητα των στιγμών, βλέπουμε την κατάσταση στην οικονομία, βλέπουμε τις δυσκολίες του δανεισμού, βλέπουμε την κατάσταση στις διεθνείς αγορές.
Όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι ένα κράτος, με έλλειμμα 30 δισ. και χρέος 300 δισ. δεν μπορεί να δημιουργήσει ανάπτυξη, όσο δεν τα ελέγχει αυτά. Δεν μπορεί να δημιουργήσει επενδύσεις, δουλειές, θέσεις εργασίας, να δημιουργήσει πλούτο και να το μοιράσει πιο δίκαια.
- Λεπτομέρειες
- Πολιτική
Ο Υπουργός Οικονομικών, Γιώργος Παπακωνσταντίνου, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
"Όλοι γνωρίζουμε την πορεία του Διεθνές Νομισματικού Ταμείου, πώς έχει λειτουργήσει σε άλλες χώρες. Δεν είναι μία μονοδιάστατη πορεία, έχει επιτυχίες και αποτυχίες.
Εγώ δεν κρίνω το σύνολο της πορείας του. Κρίνω τις προτάσεις που έχει κάνει για την Ελλάδα, οι οποίες πρέπει να πω ότι δεν διαφοροποιούνται ιδιαίτερα από την στάση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Είναι λάθος να νομίζει κανείς ότι το Δ.Ν.Τ. έρχεται εδώ, για να επιβάλει σκληρότερους ή διαφορετικούς όρους από αυτούς τους οποίους κουβεντιάζουμε με τους Ευρωπαίους εταίρους μας. Είναι μία συζήτηση στην οποία υπάρχει μία κοινή προσέγγιση. Η κοινή προσέγγιση είναι απλή, είναι ότι η Ελλάδα πρέπει τα επόμενα χρόνια να μειώσει τα ελλείμματά της δραστικά, να ελέγξει το χρέος της και να κάνει όλες τις διαρθρωτικές προσαρμογές, ώστε να έχουμε μία πιο ανταγωνιστική οικονομία. Είναι μια κατεύθυνση στην οποία και εμείς παρατασσόμαστε και μεταφράζεται με συγκεκριμένα μέτρα και πολιτικές, τα οποία θα ανακοινωθούν μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία".
- Λεπτομέρειες
- Πολιτική
Η επιστολή έχει ως εξής:Προς
Πρόεδρο Eurogroup Κύριο Jean-ClaudeJuncker, Ευρωπαϊκή Επιτροπή Επίτροπο Οικονομικών και Νομισματικών Θεμάτων Κύριο OlliRehn, Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα Πρόεδρο Κύριο Jean-ClaudeTrichet
Αγαπητοί Κύριοι,
Σύμφωνα με την Απόφαση των Αρχηγών Κρατών και Κυβερνήσεων της 25ης Μαρτίου 2010 για την παροχή οικονομικής βοήθειας στην Ελλάδα, όταν χρειαστεί, και την επακόλουθη Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης της 11ης Απριλίου 2010, η Ελλάδα ζητά την ενεργοποίηση του μηχανισμού στήριξης.
Με εκτίμηση,
Γιώργος Παπακωνσταντίνου
- Λεπτομέρειες
- Πολιτική
ΠΗΓΗ-naftemporiki.gr
«Χθες, ανακοινώθηκαν τα στοιχεία για το πραγματικό μέγεθος του ελλείμματος του 2009.
Θύμισαν σε όλους μας τα ακατανόητα λάθη, τις παραλείψεις, τις εγκληματικές επιλογές και την καταιγίδα των προβλημάτων που μας κληροδότησε η προηγούμενη κυβέρνηση. Όλοι μας κληρονομήσαμε - η σημερινή Κυβέρνηση και Ελληνικός λαός - ένα σκάφος έτοιμο να βυθιστεί. Μια χώρα χωρίς κύρος και αξιοπιστία, που είχε χάσει το σεβασμό ακόμα και των φίλων και των εταίρων της. Μια οικονομία εκτεθειμένη στο έλεος της αμφισβήτησης και των ορέξεων της κερδοσκοπίας. Από την πρώτη μέρα σηκώσαμε τα μανίκια και με σκληρή δουλειά βαλθήκαμε να ανατρέψουμε αυτό το αρνητικό κλίμα. Καταστρώσαμε σχέδιο, πήραμε δύσκολα μέτρα, που πολλές φορές πόνεσαν, αλλά ανακτήσαμε την αξιοπιστία μας.
Δημιουργήσαμε νέες συμμαχίες. Μετά από έναν πραγματικό μαραθώνιο, διεκδικήσαμε και καταφέραμε να οδηγηθούμε σε μια ισχυρή απόφαση της Ε.Ε. για την στήριξη της χώρας μας, με ένα πρωτόγνωρο, για την ιστορία και τα δεδομένα της Ε.Ε., μηχανισμό. Και εμείς και οι εταίροι μας στην Ε.Ε., ελπίζαμε ότι αυτή η απόφαση θα αρκούσε για να ηρεμήσει και να συνετίσει τις αγορές, ώστε να μπορέσουμε να συνεχίσουμε τη χρηματοδότηση της χώρας μας με χαμηλότερα επιτόκια. Να υπάρξει, δηλαδή, η απαραίτητη νηνεμία, ώστε να αφιερωθούμε στο έργο μας, στις μεγάλες αλλαγές που χρειάζεται η χώρα, για να κάνουμε την οικονομία μας βιώσιμη, ανταγωνιστική. Να σταθεί η Ελλάδα στα πόδια της, δυνατή, για να αισθανθούν όλοι οι Έλληνες περήφανοι.
- Λεπτομέρειες
- Πολιτική
Ο βουλευτής του Σοσιαλδημοκρατικού Κόμματος Σουηδίας Νίκος Παπαδόπουλος μίλησε στον δημοσιογράφο Θεόφιλο Παπαδόπουλο για την πρόσφατη απόφαση του Σουηδικού Κοινοβουλίου να αναγνώριση την γενοκτονία των Ποντίων. Η συνέντευξη έχει ως εξής:
Κ. Παπαδόπουλε σας συγχαίρουμε πρώτα από όλα για τον αγώνα που δώσατε όλα αυτά τα χρόνια στο να αναγνωρισθεί από την Σουηδική Κυβέρνηση η γενοκτονία των Ποντίων. Σας ευχαριστούμε εσάς προσωπικά αλλά και όλους εκείνους που συμμετείχαν σε αυτόν τον αγώνα.
Είμαι χαρούμενος γιατί ένας αγώνας πολλών χρόνων δικαιώθηκε. Όμως θα πρέπει να τονίσω τα εξής. Το θέμα της αναγνώρισης της γενοκτονίας δεν είναι μόνον δικό μου αλλά όλων των Ποντίων. Οι Πόντιοι, ο Ελληνικός λαός θα πρέπει να γνωρίζει ότι εδώ και πολλά χρόνια έχει ξεκινήσει μια προσπάθεια – εκστρατεία σε πολιτικό πάντα επίπεδο για την προωθήσει και επίλυση διαφόρων Εθνικών μας προβλημάτων (Κυπριακό – Σκοπιανό – Αναγνώριση των πρώτων γενοκτονιών). Η εκστρατεία αυτή ξεκίνησε μέσα από την Παγκόσμια Διακοινοβουλευτική Ένωση Ελλήνων Βουλευτών ανά τον κόσμο, όπου και έχω την τιμή να είμαι αναπληρωτής Πρόεδρος – παλαιότερα είχα διατελέσει και Πρόεδρος – και σήμερα μέσα από το δίκτυο των Ελλήνων Βουλευτών Ευρώπης όπου και είμαι Πρόεδρος. Οι δύο αυτοί φορείς με την δυναμική που έχουν, μπορούν να φέρουν πολλά θετικά αποτελέσματα. Η προσπάθεια μας ξεκίνησε από το 1997 συνεχίζεται μέχρι και σήμερα μέσα όμως στα πλαίσια της σωστής ενημέρωσης – πληροφόρησης.

